20 באוגוסט 2012

זמן איכות עם הילדים לאימהות עצמאיות שעובדות מהבית

מכירות את זה שאתן אומרות לעצמכן לקראת השעה שאתן רוצות לסיים לעבוד, "רק נקרא כמה אימיילים ונסגור את המחשב", "רק נבדוק מה התחדש בדף הפייסבוק/האתר שלי נגיב כמה תגובות וסיימתי", "רק עוד סרטון וידאו קצר אחד ואני כבר איתם", "טלפון אחרון ללקוח ואני כבר יוצאת איתם לפארק" ועוד ועוד ועוד....


אחד האתגרים הגדולים ביותר שיש לאמהות שעובדות מהבית,  הוא איך לבלות יותר זמן איכות עם הילדים, במיוחד כשהם נמצאים סביבנו בחלק או במרבית שעות העבודה.

עובדה שמזכירה לנו שאנחנו גם אימהות שלהם והם צריכים אותנו לא פחות מאשר העבודה שלנו. בניגוד לאימהות שכירות שהילדים שלהן "רחוקים" מהן וכביכול מחכות לשעת הסיום כדי להיות איתם, דבר שאולי לכאורה נראה לנו אולי יותר קל.
לעומתן, אצל נשים עצמאיות, העבודה שלנו נמצאת בעצם "איתנו", "לידנו" ומאוד קל להתפתות להמשיך ולמשוך עוד קצת את הזמן ולנסות להרוויח עוד כמה דברים שנספיק לעשות היום.

הרי הילדים, אם כשהם בחופש ואם כשהם חוזרים בצהריים מבית הספר, הם בסביבת העבודה שלנו כל הזמן ואנחנו בעצם צריכים להמשיך לעבוד כשהם ברקע רוב הזמן, דורשים את התייחסותנו בדרך כזו או אחרת.
במקרה הטוב, אם הילדים שלכם רגועים ומעסיקים את עצמם כמה שעות, מידי פעם עולים בנו "רגשות אשמה" של עד כמה זמן הם יכולים לשחק בינם לבין עצמם, זה לא הוגן, נו מתי ניקח אותם, נוציא אותם לאנשהו. ובמקרה הפחות טוב, אם הם קטנים יותר או שובבים יותר אז אתם מוצאים את עצמכם מנסים לעבוד בין תעסוקה שלהם כזו או אחרת עד הבכי או ה"ריב" הבא שלהם...

אז נכון, הייתן בסדנאות של ניהול זמן וקראתן ספרים רבים בנושא, השתתפתם בדיונים כאלה ואחרים אבל עדיין, הפער בין המצוי לרצוי - גדול מאוד.


מה עושים?
  1. "נצלו" את העובדה שאתן עובדות מהבית והיו עם הילדים שלכם בזמנים פחות שגרתייים מאלה של נשים עובדות.  לדוגמא: עכשיו כשהם בחופש, שתפו אותם בהכנות לארוחת הצהריים יחד אתכם. גם אם זה יקח יותר זמן, תחזירו לכם אחר כך את החצי שעה הזו. הם כל כך יהיו מרוצים מההתייחסות הזו שלכם, מהזמן שהקדשתם להם יחד, שהם אפילו יפרגנו ויתנו לכם עוד שעה שלמה להמשיך לעבוד. נסו - מקסימום תצליחו (:

    דוגמא נוספת: כשאתן מתחילות את היום שלכן, קומו שעה קודם, הכינו ארוחת בוקר טובה למשפחה שלכם והזמינו אותם לאכול יחד אתכם (או עם מי שהספיק להתעורר) את ארוחת הבוקר. גם זמן טוב ואיכותי לכולם, וגם הילדים אכלו אוכל "בריא ומושקע" יותר מאשר קורנפלקס עם חלב או כמה עוגיות ושוקו...
  2. השתמשו ב"חסרונות" של עבודה מהבית כיתרונות ביחס לכל מה שקשור ללהיות עם הילדים. לדוגמא: הילד לא "מוצא" את עצמו ומנדנד לכן, פנו לו מקום בשולחן שלכם, שימו לו דפים וכלי כתיבה ובקשו ממנו לצייר לכם ציורים, או הדפיסו לו דפי עבודה מהאינטרנט, או בקשו ממנו להביא משחק כלשהו שמתאים לגילו. הישיבה לידכם תשתדר ותראה לו שאכפת לך ממנו גם כשאת עובדת. הוא זכה בתשומת לבך וזה מה שבדרך כלל הם מבקשים להשיג. אל תדאגו ברוב המקרים, הוא ירד אחר כך לבדו כשיתעייף וילך לשחק לבד במשחק משלו.
    למשקיעות שבינכן - קומו באמצע, כשהוא עוד מצייר ושימו לו משחק קופסא, או משחק שהוא אוהב, על הרצפה לידכם וחזרו למקום. ברגע שהוא יסיים בשולחן שלכם, הוא יזמין את עצמו לבד למשחק המזמין הזה...
  3.  מידי פעם, בין הפסקת קפה, פרי או סתם התמתחות, כשאתן עוברים ליד הילדים גשו אליהם ותנו להם נשיקה, חיבוק או מילה טובה על מה שהם עושים בזמן שאתם עובדים. תשומת הלב הזו מאוד חשובה להם, היא משדרת להם שאפילו כשאת עובדת, את זוכרת שהם קיימים, את אוהבת וגם עובדת - העבודה היא לא "מרכז עולמך", מה שלפעמים נראה מהצד לילד צעיר שלא מבין למה אמא שלו שהיא בבית, לא איתו ואמא של החבר מהגן, כשהיא בבית אז היא מטפלת רק בו. במקרה שכזה חשוב להסביר לו את ההבדל בן אמא שעובדת בחוץ לאמא שעובדת בבית וכמובן התייחסו במיוחד ליתרונות שבדבר. הראו לו את הצד החיובי שלכן, של מה שזה עושה לכן העבודה בבית בסביבת היקרים לכן, ואת הצד החיובי שזה יתן להם - אמא זמינה יותר, ארוחת צהריים חמה ולא תעשייתית מחוממת ועוד...

כאשה עמאית, שבחרה לעבוד מהבית כדי להיות ולהנות יותר מגידול הילדים שלי ובהשקעה בחיי המשפחה שלי, קמתי היום בבוקר מוקדם, 06:30, יצאתי לגינה קראתי ספר ואחר כך התעמלתי חצי שעה באויר הקריר לקול ציוץ הציפורים ולפכפוך המים שבבריכה שבנינו לילדים בתחילת הקיץ.

ב- 08:30 התעורר נועם, הבן הקטן שלי וביקש שאשחק איתו. כן, כן בדיוק כשהחלטתי להכין לי משהו לאכול ולצעוד לעבר המשרד שלי...
במקום לדקלם את המשפט הקבוע, "אמא עובדת עד השעה ארבע, ובארבע אתה יודע שאשחק איתך", החלטתי היום לתעל את היותי עובדת מהבית, לחרוג מהרגלי ולצ'פר את שנינו היום.

הראיתי לו את השעון והסברתי לו מראש שאנחנו הולכים לבלות יחד עכשיו שעה, (הראיתי ו בדיוק מתי נגמרת השעה) - נאכל ארוחת בוקר ונשחק יחד בזמן שנותר לנו. בארבע נמשיך לשחק כרגיל.
אז הנה ארוחת הבוקר מול הרעש פכפוך המים וקול ציוץ הציפורים והשקט שמסביב...

http://talierlich.blogspot.co.il/2012/08/blog-post_20.html
זמן איכות בבוקר עם ילדים בחופש הגדול


וזה המשחק שבחרנו ("תפוס את הדרקון" משחק קופסא מומלץ לשיפור מיומנות הזיכרון):

http://talierlich.blogspot.co.il/2012/08/blog-post_20.html
זמן איכות מוקדם בבוקר



כשסיימנו לשחק, כמובן שהוא ביקש עוד משחק (נו ברור, צריך לבדוק גבולות לא?) והסברתי בטון מאוד מבין ואסרטיבי שעברה מזמן שעה ואפילו חרגנו בעשר דקות.... ומיד הראיתי לו את השעון.
אתם יודעים מה, הוא אפילו חייך ואמר לי: "אז את תמשיכי לקרוא ואני אשב פה לידך ואצייר לי ציורים..."
כמובן שנכנסנו, גם כי אני צריכה לעבוד וגם כי הלחות התחילה להציק בחוץ....
אני המשכתי בעבודתי והוא ניגש לבד להעסיק את עצמו.
חשוב להישמע לרצונות שלהם ולא להדחיק אותם. נסו להבין מה מציק להם באותו רגע, ולנסות לראות איך אתם יכולים לשלב את זה בעבודה שלכם. לפעמים מדובר בהשקעה של שעה מול כמה שעות עבודה איכותיות. הרי אתם עצמאיים, אתם מחליטים איך היום שלכם יראה. נסו בימים כאלה לבחור דברים שטובים לשני הצדדים. זה יעצים גם אתכם וגם את הילד שלכם. זה יתן לו סיפוק ויחזק את תחושת הביטחון שלו - אמא פה בשבילי! גם כשהיא עובדת.


חשוב לזכור! כשאתם נותנים:הגדרות ברורות מראש - כך הילד מבין בדיוק לקראת מה הולכים ואין לו הפתעות מצידכם, וכשאתם אסרטיבים ונחושים בדעתכם לקיים את מה שהבטחתם,
אתם מקבלים: ילדים מאושרים בסביבת העבודה שלכם שמוביל לשקט נפשי ולאושר התורם לכן להעצים בקלות ובאהבה את השפע הכלכלי בעסק שלכם- כלל מס' אחד בחיים בהרמוניה בניהול עסק מהבית עם גידול ילדים מאושרים!


לסיכום, אנחנו בוחרות את החיים שאנחנו רוצות לחיות! ואם אנחנו עצמאיות, בעלות משפחה, נצלו את הבחירה הזו שקיימת אצלכן בחיים ותתעלו אותה גם לטובת חיי המשפחה שלכן לא רק לעבודה ולדרכים לייצר כסף.
ברגע שתכניסו שפע ואושר לחייכן ולחיי משפחתכן, השפע הכלכלי יגיע אליכן בפחות מאמץ!

איך? 

כי כשטוב למשפחה שלכן, טוב לכן.

וכשטוב לכן הטוב הזה משפיע גם על תחומי העיסוק שלכן, על העסק שלכן. אתם מגיעות לשולחן העבודה מלאות סיפוק, עם אנרגיות של עשייה, עם הידיעה שאתן מייצרות שפע כלכלי בסביבת היקרים שלכן, בסביבה שטובה לכם ושמקדמת אתכן ואת המשפחה שלכן - דבר שיקדם אתכן אל השפע שלכם!!

אז אם את מרגישה שאת רוצה עזרה בלדעת איך לעשות את זה ביום יום, איך גם לעבוד ולהביא כסף הביתה, איך לארגן את הבית בכלל ולחיות בבית מסודר לאורך זמן ושעוד ישאר לך זמן לעצמך ולילדים שלך,
אני מזמינה אותך להירשם בטופס שלמטה, לשיחה אישית איתי, בה נבדוק יחד איך אני יכולה לעזור גם לך, כמו לאימהות רבות שליויתי ועדיין מלווה באופן אישי - 
לחיים בבית מאורגן, נעים ומזמין ולאושר בחיי המשפחה שלהן,
במיוחד כשאת עובדת מהבית!


ועוד משהו קטן - אם גם את מתביישת שאת צריכה בכלל עזרה בדבר כל כך ״פשוט״, אז תדעי שאת ממש לא לבד.... אני עובדת עם המון אימהות בדיוק כמוך!
מזלן שהן היו מספיק אמיצות כדי להשאיר את הפרטים כאן למטה,
ומאז חייהן השתנו...

המרחק מהמצב בו את נמצאת היום למצב בו את רוצה להיות, הוא בטווח של שורה אחת - כאן למטה:


4 תגובות:

מתנה ממני!

לחצי כאן לקבלה בחינם את הספר הדיגיטלי שלי לאימהות
"איך להוביל את הבית לאושר ב-4 צעדים פשוטים!"