27 בספטמבר 2012

לשנת לימודים חדשה ומצליחה - איך תעזרו לילדיכם לא לשכוח ללמוד למבחנים ולהגיע לתוצאות כבר בתעודה הקרובה?

חג שמח ושנה טובה לכולם!
 
מכירים את זה, שיש לילדים שלכם לוח מבחנים ובחנים ואין לכם מושג מתי הם לומדים, כמה הם לומדים אם בכלל ואז כשמגיעה התעודה כולם מופתעים?....
 
אז זהו, שיש חידוש מחברת אפל הידועה, ולכל מי שלילד שלו יש אייפון או אייפוד, יכול היום, להוריד אפליקציה מקסימה!




זוהי אפליקציה חינמית לחלוטין, שנקראת "לוח מבחנים".




שתהא זו מתנה ממני לילדים שלכם - לשנת לימודים מצליחה ולעמידה ביעדים הלימודיים שיציבו להם השנה!
 
האפליקציה הזו מאפשרת לכל ילד, (או להורה אם אנחנו בעניין של לעזור להם) להכניס מראש את לוח המבחנים על פי הקריטריונים: מקצוע, תאריך המבחן, תזכורת, ציון וההערות שיש לילד לכתוב בנושא.


 
למה הם צריכים את זה?
 
1. לעזור לילד - חשבתם מה הילדים שלכם עושים עם לוח המבחנים שהם מקבלים? מה הם עושים איתו על מנת לגרום להם לזכור ללמוד לכל מבחן או בוחן שיש להם? שאלתם את עצמכם פעם, איך זה שהיה מבחן והילד שכח להתכונן ? ומה אתם יכולים לעשות כדי לעזור לו? אילו כלים תוכלו לתת לו להתמודד עם העומס שיש להם שם בלימודים?

2. תוכנית מבחנים - לימדתי את הילדים הגדולים שלי, בדיוק כפי שאנשי עסקים מכינים תוכנית עבודה,  להעלות על לוח שנה גדול, שנמצא להם מול העניים בחדר, את שיבוץ המבחנים וכל מה שיש להם לעשות (חוגים, ימי הולדת, מפגשים וכ') על אותו לוח שנה וכך הם רואים כל שבוע, מה יש להם לעשות השבוע ובכך הם מתכננים נכון את לוח הזמנים שלהם, מתי הם צריכים להתחיל ללמוד לבוחן'מבחן, מבלי לפגוע באף תחום בחייהם. כך הם לומדים לשלב את המחוייבות ללימודים שלהם, תוך כדי שילוב של שאר הדברים היותר "כייפים" שיש להם לעשות באותו שבוע.
הפתרון של התזכורות באייפון/אייפוד (אגב, להן יש אייפוד, אני לא בעד אייפון בגיל הזה, אבל זה כבר לפעם הבאה...) מאפשר להם תזכורת אלקטרונית, שמזכירה להם שיש להם מבחן, כגיבוי ללוח השנה שיש בחדר.
 
3. העצמה ועידוד הילד- דבר נוסף, שהוא המשמעותי בעיניי בחידוש הזה הוא היכולת של האפליקציה הזו, לרכז את כל הציונים של הילד, און ליין, כשהיא מציגה לילד את הממוצע של הציונים שלו כל הזמן.



כך אין הפתעות, לא צריך לחכות לאסיפת הורים, שלפעמים היא סמוך לחלוקת התעודות, ולילדים ששואפים להצלחה ולהגיע לתוצאות בלימודים שלהם, זהו כלי מצויין עבורם, לראות איפה הם נמצאים ביחס לציפיות שלהם.

זה המקום לפרגן ולהודות לילדה המקסימה שלי - עמית, שמצאה את זה לבד עבורכם. וכשהיא הראתה לי את זה עכשיו, עזבתי הכל כדי לכתוב לכם ולשתף אתכם (:
 
אז נכון, יהיו פה הורים שעכשיו יגידו שאת הילדים שלהם, זה ממש לא מעניין ואם זה תלוי בהם הם לא ירשמו כלום וכו'.....
אבל -
הבלוג הזה, נועד עבורכם ההורים.
 
אם אתם כאן, אם לחצתם על הכתבה הזו והגעתם עד לכאן, כנראה שאתם חלק מאותם הורים אכפתיים ורציניים ושיעשו הכל על מנת שהילדים שלהם יצליחו.
אז התחילו בצעד הראשון הזה - למי שיש אייפוד. ולמי שאין, אז בשיטת הלוח שנה, כפי שהתנהלנו עד היום. זה עובד וזה מצליח לה - הבת שלי בשנה שעברה קיבלה שתי תעודות הצטיינות בלימודים (ממוצע של 90 ומעלה) רק בזכותה ובזכות הנחישות שלה להגיע להיות תלמידה מצטיינת ובעזרת לוח החזון שהיא מנהלת, ובעזרת ההרגלים ללמידה נכונה שהקניתי לה במשך השנים. היום אני קוצרת את הפירות ומעבירה לכם, ההורים, כאן את הכלים להצלחה באהבה ענקית!
 
אנחנו כאן בשבילם,  גם כדי ללמד את הילדים שלנו איך ללמוד נכון.
 
זה נשאר וישאר התפקיד שלנו, ההורים - לתת כלים לחיים עבור הילדים שלנו, כולל איך ללמוד ללימודים ולהצליח.

הכלים שהעברתי לילדים שלי, איך ללמוד ולהצליח בלימודים הוא לא רק כדי להוציא ציונים טובים. ממש לא! אילו כלים שישמשו אותם ומשמשים אותם גם בשאר תחומי החיים שלהם - בניהול זמן נכון בכל דבר. וזו מתנה שהם יקחו איתם לחיים שלהם כשהם יגדלו, יהיו הורים, וינהלו בעזרתם עסק מצליח וקריירה מצליחה.

אלו כלים שאנחנו נותנים להם מגיל צעיר והם לוקחים אותם איתם הלאה לחיים שלהם, אל ההצלחה שלהם!
 
 
מוזמנים, להגיב כאן למטה, לשאול אותי שאלות ולשתף את כל ההורים, חברים, משפחה שאתם מכירים שהמידע כאן יתן ערך עבורם ועבור הילדים שלהם!

בהצלחה!!
 
שלכם,
טלי
 

תגובה 1:

  1. הי טלי יקרה, זו ורד מבוקר אמיר הרדוף , שבוע שעבר:)

    מחפשת אותך ולא מצליחה להגיע למייל שלך - המייל שמופיע במדריך שלך , חוזר....
    תחזרי אליי- vered.2yadaim@gmail.com
    מתה לדבר איתך:)
    שנה נפלאה וחג שמח,
    ורד

    השבמחק

מתנה ממני!

לחצי כאן לקבלה בחינם את הספר הדיגיטלי שלי לאימהות
"איך להוביל את הבית לאושר ב-4 צעדים פשוטים!"