3 במאי 2014

פנג שואי בבית, עומס בראש וסדר בחיים - חלק 1

אחד מהמאפיינים של בית שמסודר עפ"י עקרונות פנג שואי, הוא היכולת של הדיירים לשמור על סדר באופן קבוע בבית, דבר שנותן לחיים בו, תחושה נעימה בתוך הבית וכמובן גם לנכנסים אליו.


מכירים את התחושה הזו שאתם רוצים להכין לכם קפה,
אז אתם ניגשים להדליק את מכונת הקפה או להרתיח מים,
בנתיים "על הדרך" אתם רוצים לסדר "קצת" את הבית,
אז מפנים את השולחן במטבח מכל הדואר, 
מפתחות וכל מיני דברים שהנחתם שם לפני כמה זמן....

לוקחים את הדואר למקום שלו, את המפתחות לתיק....
בתיק פוגשים עוד ניירות מאתמול ואותם אתם הולכים
לשים בחדר העבודה... 
בדרך אתם פוגשים את הצעצועים
של הילדים, מרימים ולוקחים אותם לחדר הצעצועים.... 
בחדר הצעצועים אתם פוגשים את החולצה שהילד השאיר ועוד כמה דברים שלו והולכים להחזיר לחדר השינה..... 
בחדר השינה אתם רואים עוד כמה דברים ומתחילים לסדר ופוגשים
שם את הספר שלכם שאתמול שכחתם שם כשהרדמתם את הילד!
והולכים להחזיר את הספר לחדר השינה שלכם... 
ושם בעצם אתם נזכרים בכלל
שמכונת הקפה שלכם עוד דולקת ומחכה (: .....

זה קורה המון. במיוחד אצל משפחות עם
ילדים קטנים שעומס פריטים וריבוי חפצים 
מאפיין את התקופה הזו של חייהם.

אצל המבוגרים יותר, על ידי הקושי להיפרד
מחפצים או רהיטים ישנים....

ולכן עומס וריבוי חפצים מאתגרים את עניין

הלשמור על סדר וארגון בבית.
כי גם כשהכל מסודר, העומס בעיניים "מציק"
בתת המודע והם אפילו לא מבינים איך,
אם הבית כל כך מסודר, עדיין לא נעים לי בו?

לקוחות, חברים, משפחה ומכרים שלי,
שואלים אותי כל הזמן
"טלי איך את מצליחה לשמור על 
בית מסודר ונקי כל הזמן?"

אז זהו, שאני לא מסדרת אותו 24 שעות ביממה.

אז מה הסוד?

הסוד הוא שאני אוהבת פרקטיקה
ופרקטיקה בבית מובילה לסדר בבית
סדר בבית מוביל לחיים הרבה יותר רגועים ושלווים
שמובילים אותי ואת כולם להישאר מאורגנים ומסודרים, 
הרבה יותר נינוחים ביום יום ולזרימה נינוחה ונעימה
של אנרגיה טובה בכל האיזורים בבית
שכמובן משפיעים בהמשך על כל 
תחומי החיים שלנו כפי שאני מסבירה

בתקופה הקרובה , אני הולכת לצלם
עבורכם את הבית שלי בסדרת סרטוני וידאו,
בהם אני אדגים איך אצלי, כשבניתי את הבית
חשבנו על כל פרט קטן (סדרנוחות,
פרקטיקה בחללי אחסון קטנים,
ארגון חדר הכביסה, נישות מאחורי דלתות
שנבנו במיוחד להכניס בהם את כל הדברים
שאני בטוחה שאצלכם מסתובבים בבית
"מול העניים" כי פשוט לא חשבתם על זה,
תכנון וארגון מטבח בריא ופרקטי שיעזור לכם
להשאיר מטבח מסודר כל הזמן
ולארגן את כל מה שיש לכם במגרות של המטבח
בצורה יעילה ומסודרת כך שגם אתם
וגם המשפחה שלכם תתנהלו בצורה מאורגנת
והכי חשוב - תשמרו על מטבח מסודר
 לאורך זמן ועוד....) יש למה לחכות!

סדר בבית, ללא ספק משפיע על ההתנהלות 
שלכם ביום יום וכמובן על הריכוז, 
הסבלנות לילדים שלכם ולבן הזוג 
וכמובן על האפקטיביות שלכם - בבית ובעבודה 
ובמיוחד לאלו שעובדים מהבית!

אז בנתיים הכנתי במיוחד עבורכם

טיפים ורעיונות לסדר קטן 

שיוביל לתוצאות מדהימות 
בהתנהלות שלכם בבית,
שברשותכם אחלוק אתכם כאן בשלושה
חלקים כדי שלא תתעייפו (:

הטיפ הראשון:

ארזו או הצניעו את כל הכבלים שלכם  

שזרוקים בצורה כזו או אחרת, 


בחדר העבודהחדרי שינה, 
סלון וכל מקום בו אתם נמצאים הרבה זמן.

הכבלים ש"זרוקים" אי שם על הרצפה 
סידור כבלים על הרצפה ומתחת לשולחן
"מטרידה" את העין ועם הזמן, מבלי שנרגיש, 
גורמים לתחושת עומס ולחץ ביום יום 
כמו עוד הרבה דברים אחרים שמפריעים לנו בעין.

תחושת הסדר במרחב שלכם, 
והמראה הנקי
תוריד את העומס מהעיניים 
שלאורך זמן ישפיע על 
הורדת העומס בחיים שלכם.

ניתן לעשות זאת על שולחן  
המשרד שלי בבית (:
העבודה שלכם 

(מצרפת לכם דוגמא משולחן העבודה שלי)

ברצפה, בתוך המגרה ואפילו מתחת לשולחן. 

כבלים בתוך מגרה - שקט ונעים בעין










כמה פשוט, ככה נעים!! 


ועכשיו ספרו לי אתם
כאן למטה בתגובות,
מה אתם חושבים על הטיפ,
ואיפה נראה לכם שאתם צריכים 
לסדר ולהצניע את הכבלים שלכם?
בחדר השינה? סלון? חדר עבודה?

להתראות בעוד כמה ימים בטיפ השני
שיעסוק באיך לסדר את הספריות והכוורות
שיש לכם בחדר העבודה, חדרי הילדים,
בסלון או בחדר הצעצועים
שיוריד לכם את העומס בראש
ויכניס לכם קצת סדר לחיים (:

כהוקרת תודה,
שיתוף או לייק (ברשתות שלמטה) - יתקבלו בברכה (:

שלכם,
טלי



2 תגובות:

  1. Ronit Benari: מאמר מעולה.
    יש לך גם רעיון לכל דברי הדואר שמגיעים וחלקם דורש טיפול?

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה Ronit Benari ! כיף לראות אותך!! כן בהחלט. יש מה לעושות!
      את יכולה לדוגמא, לרכוש מגרות ( יש גם מנייר, פלסטיק או עץ- עשרות שקלים, בכל חנות לציוד משרדי) שניתן להניח אותן על השולחן. בראשונה שימי את כל מה שדורש טיפול ואפילו תרשמי בכמה מילים על פתקית ממו דביקה, מה הפעולה שאת צריכה לעשות ״ להתקשר ל... לבדוק מחיר״, לדוגמא. ובמגרה השניה שימי את כל הניירת שהולכת לתיוק. ( על כל אחת תרשמי בחוץ מה היא).
      ברגע שאת מסיימת עם דפים מהמגרה הראשונה הם עוברים לשניה ואת פעם בשבוע או בסוף יום, תלוי בעסק שלך, עומדת בכך ומתייקת בכמה דקות את כל הניירת ממגרה זו. לא לאגור!
      חשוב שהם יהיו במגרות סגורות כדי להשפיע על הריכוז שלנו במהלך העבודה וזה גם משנה לחלוטין את הריכוז והמוטיבציה שלך בתחילת יום עבודה כשאת מגיעה לשולחן. נסי לשבוע ותראי איך תרגישי !! ואשמח שתשתפי.
      אפשרות שניה ( היותר יקרה - מאות שקלים) היא לרכוש מגרה עם תיקיות שבה אני משתמשת ושמה מיד כמעט כל ניירת שאינה בשימוש והיא זמינה לי במיידית ונמצאת מתחת לשולחן.
      בקרוב אני אצלם סרטון עליה ועל השימוש בה (:כדי שכולם יהנו ממשרד עבודה מאורגן ואפקטיבי יחד עם הסדרה שתיכננתי לבית.
      מקווה שעזרתי (:

      מחק

מתנה ממני!

לחצי כאן לקבלה בחינם את הספר הדיגיטלי שלי לאימהות
"איך להוביל את הבית לאושר ב-4 צעדים פשוטים!"